Diskuse

Tykáme si?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

To je blábol. Když mě vyzve někdo příjmením a vyká, je to podle mě v pořádku. Nedovedu si představit, že mě třeba sestra u lékaře vyzve slovy Pavle, pojďte ...

A vaše vyjádření babi, jak se máte apod. je o lidskosti. Připadalo by vám normální, kdyby lékař oslovil 90- letou pacientku, dobrý den Jiřino, jak jste se vyspala? Nebo by se ani neměl ptát. Jen konstatovat, Jiřino, tady máte léky, atd. Vše musí mít nějaká pravidla. A vy se snažíte o korektnost, až je z toho ostuda.

Když mě oslovuje moje generace vykáním a jménem, nevadí mi to.

Ale aspoň jste napsala blog. Politička.

1 1
možnosti
Foto

S oslovovanim mam problem. Nesnasim vykani a zaroven oslovovani krestnim jmenem. Vy, Milane. Pokud mi nekdo vyka, tak zasadne pane Welser ( germanismus se nesklonuje), pripadne Welsere.

A jak pisete, vzdycky by u toho melo byt krestni jmeno nebo pan.

0 0
možnosti

Propracoval jsem se k poznání, že základem toho, aby si člověk vážil těch druhých - Je vážit si sám sebe ! To není prvopohledově o Narcismu, naopak, o nastavení pravidel. Co jsem - nejsem ochoten přijmout, kam se až ohnout. Podobně to pak očekávám od okolí ..

Další zajímavost, cíleně - se vyslovovat, bez vulgarit ! Samovolný pokus, kdy jsem zjistil, že to lze - A člověku se zcela změní slovní zásoba. Mnohokráte jsem někomu řekl, nechť mi tyká, že zůstanu u Vykání. Vážím si jej, totiž. I zajímavá reakce protistrany, vzájemný vztah se zkvalitnil ...!

Poznámka - I to nefunguje. Když přibíjím hřebík a trefím se do prstu - Vůbec se neozve to očekávané = "Ó promiň prste, jaksi jsem se netrefil" ! Tam to jadrné zase vyklouzne samo - Urvááá ! ... :-)

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS